המדריך להובלת דירה

בס"ד

המדריך הובלת דירה

להלן מספר טיפים וכלים אשר יעזרו לכם לעבור דירה בקלות ובמהירות:

שלב ההכנות:

1. קיבעו עם נציג חברת ההובלות בביתכם וודאו כי אתם מקבלים הצעת מחיר מסודרת, עבור ביצוע הובלת הדירה. הקפידו לציין את כל הפרטים אשר יש להוביל וכל הנתונים הנוספים בנוגע להובלה, כולל תכולת הדירה. ציוד ורהיטים, מיקום מדויק, קומה, האם יש צורך במנוף, קירבה לחניה, האם קיימת מעלית, או מדרגות והאם אתם מעוניינים בביטוח עבור תכולת הדירה בעת ביצוע ההובלה .

2. חתמו על הסכם מסודר עם חברת ההובלות' אשר כולל את כל הפרטים הנ"ל, תאריך ושעת ההובלה. הקפידו כי בהסכם יהיו מצוינים מספר המובילים אשר יגיעו לביצוע ההובלה, המחיר ואמצעי התשלום.

3. השאירו פתק לשכנים - הובלה יכולה להיות במקרים מסוימים מטרד והפרעה לשכנים. למרות שהנכם עוברים דירה. והמונח "שכנים" יקבל מעתה הגדרה אחרת, רצוי לא להפריע למנוחת השכנים ולהשאיר פתק כי הנכם עוברים דירה. בסה"כ מדובר בפעילות שלוקחת מספר שעות וכרוכה בלא מעט רעש ולכלוך. הודעה מראש על מהלך שכזה מצדכם תתקבל בהבנה.

4. ודאו כי סגרתם את כל הארגזים בצורה טובה עם נייר דבק, כך שלא יפתחו במהלך ההובלה.

5. רצוי לסמן את הארגזים, איזה ארגז מכיל איזו תכולה ואף לאן כל ארגז מיועד.

6. הימנעו מאריזה גלובאלית, סדרו את הארגזים היטב. אריזה מוקדמת בצורה טובה, תחסוך לכם זמן ומאמץ מיותר בעת פריקת הציוד .

7. ערכו רשימת חפצים מסודרת, על מנת שתוכלו לראות ביום המעבר אילו חפצים הגיעו ליעד החדש.

8. רשמו את מוני החשמל והמים לשם הסדרת תשלום אחרון, כך שתדעו במדויק כמה עליכם לשלם בעת קבלת החשבון האחרון. כמו כן דאגו לקבל אסמכתאות בעבור התשלום הסופי ליתר החובות כגון: וועד בית,גז וכ"ו...

9. במידה ואתם מנויים לספק טלוויזיה כלשהו, חשוב לזכור לנתק את החשבון : טלפון, אינטרנט והטלוויזיה (הוט או yes). מעבר דירה עשוי להיות זמן מצוין על מנת להשוות מחירים בין הספקים השונים ולמצוא עסקאות טובות יותר. ערכו סקר שוק, בדקו מי מציע מה ותאמו זמן מסודר להתקנת השירות בביתכם החדש .

10. פנו לכם את היום. קחו חופש מהעבודה ביום המעבר ונסו למצוא סידור מתאים לילדים, על מנת שתוכלו להתרכז בתהליך מעבר הדירה במלוא תשומת הלב.

11. נסו לתאם את המעבר לשעה המוקדמת ביותר ביום ולהיות ההובלה הראשונה לאותו היום, כך תוכלו לוודא כי המובילים לא מתעכבים בהובלה אחרת, להימנע מפקקים ולסיים את ההובלה במהירות מרבית .

ביום המעבר:

1. הסבירו לנהג לאן עליו להגיע וודאו כי כל הפריטים מועמסים וכי המובילים לא משאירים דבר מאחור. שימו לב כי הפריטים מועמסים בצורה נכונה ויידעו את המובילים לגבי הפריטים השבירים.

2. במידה והזמנתם שירותי פירוק והרכבה מחברת ההובלות, ודאו כי נציג החברה מבצע לכם את הרכבת הרהיטים כפי שנדרש. חשוב לעבוד איתו במקביל ולהגיד לו היכן יש להתקין כל רהיט .

3. לאחר הפריקה של המובילים, עיברו שוב על רשימת החפצים שלכם וודאו כי כל הציוד הגיע בשלמותו ולא חסרים פריטים.

4. במידה ושמתם לב כי ישנה פגיעה ברכוש או אובדן, דווחו על כך מיידית למוביל, תעדו את האירוע, ובמקרה הצורך צרו קשר עם חברת ההובלות.

5. רעננו את הציוד, השאירו את הפריטים שאינכם רוצים כגון ריהוט ישן, מקרר שאתם רוצים להחליף וכדומה למובילים. לעתים אף תוכלו לקבל הנחה עבור פריטים אלו במידה והנם בעלי ערך.

6. לאחר שבדקתם כי כל הפרטים הגיעו בשלמותם וראיתם כי ההובלה בוצעה כהלכה, זה הזמן לשחרר את המובילים. חשוב לתת למובילים טיפ ולציין כי הנכם מרוצים מהשירות. סה"כ העבודה אינה קלה ולפעמים טיפ קטן ומילה טובה יכולים לעשות המון. אחרי הכל, כולנו בני אדם!

7. בצעו את תהליך פריקת הארגזים בצורה מסודרת וחלקו את הארגזים לפי החדרים להם הם מיועדים. השתדלו לעבוד מסודר, כך תחסכו בזמן ותבצעו את הפריקה בקלות רבה יותר.

8. במידת הצורך קחו חברה לסידור וארגון בתים, על מנת לעזור לכם בפריקת הציוד וסידורו מחדש. המחירים עבור חברת סידור וארגון בתים לא צריכים להיות גבוהים במיוחד ושווים לכל כיס. 

9. לפעמים הדברים הקטנים הם החשובים ביותר. לאחר סיום פריקת התכולה בקרו את השכנים החדשים, לשכנות טובה יש ערך רב וכמו שאומרים אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. רצוי לבקר את השכנים החדשים, לפעמים חיוך ואמירת שלום יכולים לעשות יותר ממה שאנו מסוגלים לחשוב.

10 הכניסו אווירה חיובית כבר מהיום הראשון. חינכו את הבית החדש, לא חייבים לבצע חנוכת בית, אבל חשוב לחנוך את הבית לפחות בארוחת ערב רומנטית, ארוחה עם הילדים או הזמנה של כמה חברים קרובים לביקור. אווירה חיובית יכולה לעשות המון ולהכניס את האנרגיה הנכונה לבית.
כל שנותר לאחל לכם כעת הוא בהצלחה ומעבר נפלא...

 

ליצירת קשר מיידי –אלדד 052/6060209